Näin Coop ja PayEx veivät liiketoiminnan yhdessä seuraavalle tasolle
PayExin ainutlaatuinen yhdistelmä laskutuskumppanina ja kortinmyöntäjänä oli täydellinen ratkaisu, kun Coop etsi uutta kumppania ruokatilinsä hallintaan: "Seuraamalla ja keskustelemalla jatkuvasti tuloksista löydämme tapoja optimoida asiakaspolkuja ja liiketoimintaa."
Coop Sverige AB oli keskellä muutosmatkaansa, kun he huomasivat tarvitsevansa kumppanin, joka pystyy tarjoamaan kokonaisratkaisun. Tavoitteena oli tarjota asiakkailleen päivitetty tiliratkaisu, joka tukee siru- ja lähimaksutekniikkaa. Vastaus löytyi PayExiltä, ja tänä päivänä työ etenee kuin itsestään toimivan tiliratkaisun ja asiakaspalvelun ansiosta.
Kun pitkään jatkunut yhteistyö oli jo olemassa, syntyi ajatus ja keskustelu PayExistä uutena kortinmyöntäjänä Coop Matkontolle.
"Koska PayEx on vakiintunut sekä kortinmyöntäjänä ja sillä on pitkä kokemus laskujen hallinnasta ja rahoituspalveluista, tunsimme olomme turvalliseksi. He pystyvät tarjoamaan tarvitsemamme kokonaisuuden vakaalla ja luotettavalla tavalla", kertoo Anton Nyman, strategisten kumppanuuksien johtaja, Coop.
Ratkaisu perustuu niin sanottuun "closed loop" -korttiin, eli korttiin, jota voi käyttää vain Coopin omissa myymälöissä. Ratkaisuun tuli sisältyä seuraavat osat:
- Kortin hakuprosessi
- Korttien jakelu
- Rahansiirrot eri kanavien kautta omalle tilille
- Tilin ja kortin hallinnointi
- Asiakaspalvelu sekä digitaalisen että henkilökohtaisen palvelun muodossa
Parempi hallinta ruokakustannuksista asiakkaille
"Nykyisin on erittäin tärkeää pystyä suunnittelemaan menot ja varmistamaan ruokabudjetin riittävyys!"
Kun asiakas on saanut korttinsa, hän voi itse päättää, miten haluaa ladata sen, esimerkiksi suoraveloituksella tai Swishin avulla.
Automaattisten kuukausittaisten siirtojen avulla asiakkaat voivat helposti koota koko perheen ruokakassan kortille kuukauden budjetin mukaisesti. Jos silloin tällöin täytyy lisätä muutama euro, se onnistuu helposti Swishillä.
Jos perheessä on useampia, jotka hoitavat ostoksia, on myös mahdollista tilata lisäkortteja kaikille yli 10-vuotiaille perheenjäsenille. Lisäkortit auttavat paitsi seuraamaan kustannuksia, myös kerryttämään bonuksia ja mahdollistavat yhteisten pisteiden hyödyntämisen Coopin bonusjärjestelmässä.
"Coop Ruokatili on asiakkaidemme keskuudessa erittäin arvostettu." Anton kertoo.
Vielä yksi onnistunut yhteistyö
Coop ja PayEx yhdistivät voimansa selkeällä yhteisellä tavoitteella – tarjota asiakkaille sujuva ja luotettava kortti, jolla hoitaa ruokaostokset. Ja tänään tuo tavoite on totta.
"On todella hienoa, että voimme tehdä tämän yhdessä! Paras lopputulos saavutetaan, kun olemme yhdessä voineet kehittää tätä tuotetta entistä paremmaksi niiden tarpeiden perusteella, joita ilmenee. Seuraamalla jatkuvasti tuloksia ja keskustelemalla löydämme tapoja optimoida asiakaspolkuja ja liiketoimintaa, kuten Swish-maksuja ja kehitettyä hakuprosessia", sanoo Ellinor Simander, Customer Success Manager, PayEx.
Haluatko tietää lisää palveluistamme?
Oman maksukortin kautta syntyy läheisiä ja uskollisia suhteita asiakkaisiin, ja he saavat samalla työkalun paremman taloudenhallinnan tueksi.
Haluatko tietää lisää Coop Matkontosta ja myyntirahoituksesta? Katso täältä!
Haluatko tietää lisää Closed loop -korteista tai keskustella vastaavasta ratkaisusta yrityksellesi? Ota yhteyttä, niin autamme sinua!